onsdag 22. august 2007

Så var dagen plutselig her.....litt fort!

Plutselig var dagen kommet. Etter en litt vel laaang tid hjemme, (3 mnd) skulle det bli godt å komme seg litt vekk og oppleve noe nytt. Brått var ferien over, og jeg skulle igjen begynne på ny skole med nye mennesker, nye utfordringer og nye muligheter:).............

Gå ut senteret var stedet. Hadde hørt rykter om et nokså øde sted midt inne i skogen av Hurdal. Og det slo ikke feil. På siste vegstrekning fra Eidsvoll til Hurdal ble vi møtt av både kyr og sauer som stengte vegen og ønska oss velkommen til det nye stedet. Jeg kommer vel egentlig fra landet?! Men noe slikt hadde jeg ikke sett for meg at mitt foreløpige nye hjemsted skulle være:) Løse kyr i 80 sona.....hmmm.... Hvorfor var det slik?Jeg fant fort ut at det var kanskje vel så rart at vi kjørte bil på det området som at det var dyr som fritt gikk rundt der:) Etter noen kilometer til på denne øde vegstrekninga var vi så framme på min nye skole.....

Den første tida var bra den.... mange koselige folk. Litt rart å plutselig komme inn på mitt nye rom på gus og vite at dette var mitt nye bosted de neste 2 mnd. Ikke det at det er så lenge, men likevel. Jeg ble plassert på et hus med de jeg skal reise med til Ecuador og et team til... Greit det!Etter en grei åpningfest med volleyballspilling seinere på kvelden var det ikke noe å si på førsteintrykket. Ikke verst det nei.
De neste dagene var det mye informasjon og vi skulle presentere oss selv for STK- kullet. 51 elever er det her i år. Noen voluntører, noen i MK klassen og resten av oss er STK-ere:)
Vi har hatt et husmøte med huset vårt for å bestemme og avklare forskjellige ting, vi har vært og handla inn MASSE mat (dyrt å handle selv!) til huset vårt. Ellers har jeg sjekka ut turområdet bak skolen. (Veldig bra!) Og bada i Hurdalssjøen:)
Været har og vært bra, maten har vært bra og folka er bra! Så foreløpig er gus et bra sted!...
Dett var det.... nå er det leggetid!

Ingen kommentarer: