torsdag 21. august 2008

Ny by, nye folk, mye aktivitet.. liten tid...!

Nå er jeg altså vel på plass i min nye by, Bergen. Valget dette året fallt til slutt på sykepleien. Usikker som jeg alltid er når det gjelder valg, kom jeg til slutt frem til at jo, jeg ville begynne på sykepleien. Jeg kom inn på førstevalget mitt, på Haraldsplass diakonale høyskole. Så jeg håper at det blir det rette for meg. Har nå snart vært her i Bergen en uke. Den har gått veldig fort!Men har likevel rukket masse. Og mitt første intrykk av byen er bra!!
Dette har jeg gjort denne uken:

- ikea tur med diverse innkjøp
- innreding av leilighet og nytt rom:)
- farvel med mamsen og papsen
- tur til Løvstakken
- Norkirken
- Første skoledag med masse nye fjes og masse info
- Krik!
- rebusløp på skolen (der mi gruppe vant:) )
- jubileumsgudstjeneste på Haraldsplass (mitt kull er nemlig historiske. 90. års jubilanter)
- enda en Krik trening
-masse sykling frem og tilbake
- fadderopplegg i byen
- besøk av gus folk
- spising av is på Bryggen i Bergen!

Det må nevnes at været har vært kjempe bra! Kunne ikke vært bedre nesten. Så ingenting er bedre enn det. Det er hele tiden noe som skjer. Er stadig på farten, og merker at tiden ikke alltid strekker til. Dagene kunne gjerne vært litt lengre! Jeg er nesten alltid ute i siste liten. Klarer aldri å lære.. hehe. Det er faktisk ganske masse folk her i Bergen. Sykkel er et veldig greit fremkomstmiddel, men det er jammen ikke bare bare det heller når det er folk over alt hvor man sykler i byen...!Har følt jeg nesten har holdt på å sykle i folk, så det er ikke bare bare når man kommer fra ei lita bygd der man kan sykle over alt uten folk omtrent.

Denne første uken har altså blitt mest info og slikt. Til uka begynner vi ordentlig på pensum og undervisning. Er spent på åssen det blir å begynne å studere og lese. Håper det skal gå bra. Er en klasse på rundt 70, tror jeg, og 6 gutter. Ikke så mye, men. Vi skal jo jobbe mye i grupper på 12, eller 3. Så det blir jo bedre! Har intrykk av at det er mange greie folk, selv om jeg ikke har blitt så veldig godt kjent med noen enda.

Det er mye som skjer på fritiden og nesten hver dag er det noe å være med på. Så skal nok ikke kjede meg i allefall!
Har det bra, men nå må jeg få meg litt søvn !
Natta

Ingen kommentarer: