onsdag 26. november 2008

LiTt OpPdaterinGer FrA BeRgEn

Klima & sånn...: Her har det vært snø siden før helga, noe som har gjort at føttene har blitt flittigere brukt enn sykkelen denne uka. Men herlig å gå ute i den friske novemberlufta.
Nå har regnet kommer igjen, noe som ikke var uvanta. Det betyr smelting av snø, og slaps..... Det meste smelter vekk, så vegene blir "bare" igjen, og sykkelen er igjen i bruk. Kjenner på bremseklossene at det er straks tid for skifting av de igjen... andre gang siden jeg kom hit i høst:)

Last weekend: I helga var jeg en tur i Stavanger, på "retreat helg" hos Geir og Cathrine:) Det var kjekt det:) Hos Geir var det pizza, avslapping, bønnings, gode samtaler, kake, kaffi og flotte mennesker! Det var godt å komme vekk litt fra hverdagen her:) Hos Cathrine ble det også fine samtaler om viktige spørsmål, vi var på kalkunmiddag hos familien, var på kveldsmøte på Jørpeland:) og hadde en lang og innholdsrik biltur på vegen tilbake til Sola....!! Fin helg:)

Her og nå: idag har vi lært at det er viktig for demente pasienter at de skal leve i en "her- og nå situasjon." Her og nå har jeg det fint! Er litt trøtt, og litt redd for å bli smittet av min syke "romkamerat". Men det vil jeg ikke!!

Igår: Vi var en gjeng i klassen min som arrangerte en gudstjeneste for resten av kullet. Vi laga et lite kor som sang et par sanger, hadde lystenning, bibeltekst og en liten "bønnevandringsdel". Fint å kunne gjøre noe slikt sammen med de man går i kull med! Igår var jeg også på en fleeeere timers lang korøvelse med Laudate. Kjekt, men litt slitsom!

Imårrå: Skole igjen, til halv 3. Så skal vi øve på prosedyrer til eksamen etterpå. Jeg må også til byen å handle meg noe klær. Så må jeg lese...huff!

Fredag: Studiedag...., bake boller til kveldens konsert:) Øve med koret noen timer?, på kvelden skal vi ha julekonsert i Salem. Looking forward to it!!!

Lørdag: Da er det på med finstasen, og skru på sjarmen:)Det er nemlig juleball med KRIK:) Det skal bli artig!

Ja, det var litt oppdateringer! Bergen er bra. Men gleder meg til jul......!

4 kommentarer:

Anonym sa...

du er bra.

Catty sa...

hei du mi bonita;) takk for et koseligt døgn m dg, neste gang må d bli ennå mer ti t snakk:) lykke t m ei litt strevsom uga, gla i dg!! store klem

Anonym sa...

Å va dokk på focus -d e i mitt hjerta allså! Der sko jo eg åg ha vore! Så kjekt at dokk va der:D

Gurid sa...

Gleder meg til vi møtes i jula åse mari:)