mandag 24. september 2007

Bit for bit

Ja, så var det plutselig ei stund siden forrige oppdatering. Så... hva har skjedd siden sist?

En av de viktige tingene som har skjedd, er at teamet mitt har hatt fellesskapskveld. Temaet var "bit for bit". Vi hadde først en "beat for beat" konkurranse med ulike sang/gjette konkurranser. Et viktig poeng gjennom lekene var det å forstå stykkevis. Hovedfokuset for hele kvelden var det som står i 1. kor 13, 9-12: 9"For vi forstår stykkevis og taler profetisk stykkevis. 10 Men når det fullkomne kommer, skal det som er stykkevis, ta slutt. 11 Da jeg var barn, talte jeg som et barn, tenkte jeg som et barn, forsto jeg som et barn. Men da jeg ble voksen, la jeg av det barnslige. 12 Nå ser vi i et speil, i en gåte, da skal vi se ansikt til ansikt. Nå forstår jeg stykkevis, da skal jeg erkjenne fullt ut, slik Gud kjenner meg fullt ut".




Etterhvert måtte alle gjennom ei løype med bind for øynene; leda av en person som holdt fast uansett hva som måtte komme i vegen. Løypa gikk gjennom ulike hindringer og litt ubehagelige opplevelser for noen. Den endte i salongen der de ble møtt av et bilde som mangla en brikke. Den satt vi på slik at bildet ble fullført. Løypa skulle symbolisere den vegen vi går i våre liv. Det er ikke alt vi opplever og helt forstår underveis. Men Gud er med uansett hva som skjer. Bildet de endte opp med, skulle vise oss at en dag skal vi forstå alt fullt ut..... den biten vi forstår i dette livet, blir satt inn i et større bilde..... "da skal jeg erkjenne fullt ut, slik Gud kjenner meg fullt ut".

Det ble en morro og fin kveld for de fleste tror jeg......:)












1 kommentar:

Anonym sa...

D va ein skikkeligt bra kvell Åse Mari! Godt jobba:)