tirsdag 4. september 2007

Buenos Dias!



Ja, nå er det på tide å si noen ord igjen! Etter ei fin helg i Oslo med Sagavollinger, var jeg på plass igjen på gus søndag kveld. Lukten av nystekte boller slo i mot meg i det jeg åpna døra til hus 4. .....for en herlig etasje:) Gårsdagen var også veldig bra. Etter endel undervisning om Paulus og kontekstualisering!:) var det sprell og fotball i gymsalen. Så var det middag, og tid for å møte Ecuadorianere for første gang?! i mitt liv. Fine Ecuadorianere med hatter og fletter (noen) møtte oss. Praten rundt middagsbordet tok ikke helt av, kan en si. Litt beskjedne og uvitne om hva vi skulle si satt vi da der med vår fremtidige "nye kultur".....! Vi fikk et lite foredrag fra de om Ecuador senere, med sang og spill. Artig! De var også med oss på kveldsmat på huset. Fikk virkelig føle at det å ikke kunne språket er kjiiipt! Så jeg ser fram til å lære mer spansk!:) Jeg klarte faktisk å kommunisere med ei av jentene som kom og forstå LITT!! ved hjelp av kroppsspråk, norsk-spansk? og ikke minst ordboka! Det var morro altså!
Resten av kvelden igår hadde vi husmøte... det var så bra!med Bibel, prat og sang. Jammen var det kvalitetstid!


Idag spiste vi frukost med Ecuadorianerne på huset.... koselig! Lærte noen flere spanske ord. Gøy! Ellers bra dag med interresant undervisning. Nå er det snart middag.... Fra i kveld til kl tre imorgen, er det stille tid. Det blir nok merkelig, men har troa på at det skal bli bra! Viktig med en liten "time out" fra den ellers så travle hverdagen!!

1 kommentar:

Lina sa...

kvalitetstid e konge veit du;)