mandag 24. desember 2007

TE DOY MI VIDA ENTERA

I dag er det 24. desember, selveste julaften. Det er jul, annerledes jul. Men jeg liker det!

Igaar, lille julaften, 23. desember ble noe ulik alle andre lillejulaftener, hjemme. Dagen starta med at vi ble invitert paa frukost paa Caza Gabriell, gatebarnsenteret. Kjempe koselig! Etterpaa drog vi med dem i en kirke der vi fikk en god velkomst og ble moett av fengende lovsang! Gutter som har bodd paa gata var med aa dansa til musikken og lovpriste Gud...

Vi fikk ogsaa laga oss ekte norske risgroet med mandel i. Ettermiddagen og kvelden tilbringte vi og med en hel gjeng paa CG. Fin opplevelse der vi fikk hoere vitnesbyrd fra en av guttene, hoere gamle amerikanske misjonaerer (som har feira jul her i 50 aar) fortelle om julens budskap, vi fikk kose oss med snacks, og ikke minst vaere tilstede ved aapning av julegavene de hadde plassert under treet. Hver person fant fram den gaven han hadde kjoept til en annen, i tur og orden. Alle sa noe positivt til vedkommende foer han overrekte gaven. Noen fikk hoere at de var saa flinke til aa se alle, at de inkluderte alle. Andre takka vedkommende for at han hadde vaert saa god til aa snakke og hjepe naar han selv vaar trist. .... Fint aa oppleve en slik maate aa gjoere gaveutdelinga paa!!

Da vi skulle gaa, var jeg ganske saa trist. Trist fordi de hadde satt spor i meg og betydd mye, bare paa den korte tiden vi hadde vaert med de. I det vi skulle til a gaa, tok en av guttene av armbaandet han hadde paa armen sin, og satte det paa min haand. Paa veg hjem leste jeg hva som stod paa det: "TE DOY MI VIDA ENTERA". - jeg gir deg hele mitt liv... gutten som gav meg det hadde bodd paa gata i utrolig mange aar, og hadde opplevd mye vondt, som han fortalte meg kvelden foer. Han hadde tatt i mot Jesus for 1 aar siden. Han fortalte meg at Gud alltid var med han.....!

Armbaandet kan bety 2 ting... at Jesus gir meg hele sitt liv, men det kan og bety at "jeg gir Ham hele mitt liv". Uansett... Armbaandet jeg fikk hadde nok betydd noe for han. Det minner meg paa at Gud kan forandre alle. Og det minner meg paa hvor stor Gud faktisk er. Jeg har all grunn til aa vaere takknemlig og glad....:) Glad for at Jesus kom til jorden, og valgte aa gi livet sitt, for oss og alle menneskers synder... slik at vi en dag skal leve godt sammen i himmelen med Ham!

1 kommentar:

Gurid sa...

Spennede å høre fra deg åse mari. det er bra at du har det fint og hvor mye som du opplever.
Rørende å høre om disse gateguttene...
Gla i deg