mandag 22. oktober 2007

Oppdatering igjen:)

Det er saa herlig at vi har stor tilgang til internett her. Regner med at det er greit for dere der hjemme aa hore litt fra meg:)
Sitter naa i byen her paa en internettcafe. Naar vi begynner paa spraakskolen til onsdag har vi faktisk gratis internett tilgang. Genialt!!
Ja... hva har saa skjedd den siste tiden?
Igaar var vi med paa gustjeneste i den Lutherske kirken. Den ligger rett paa siden av gjestehust hvor vi bor naa de forste dagene. Mens vi stod utenfor kom folk og hilste paa oss. Det var hyggelig. Det var interressant aa vere med i kirken forsaavidt, men skjonte jo ikke saa mye av det de sa. Var masse sanger under gudstjenesten da, saa vi provde saa godt vi kunne aa henge oss paa:) Vi maate reise oss fordi vi var nye i kirken, saa alle kunne se oss...de hadde faktisk snappa opp at Maria paa teamet mitt har bursdag snart, saa da klappa de for det og:) Midt inni gudtjenesten var det sondagsskole for barna.... Det som var litt goy, var at de fleste vertsfamiliene vaare var i kirken, saa vi fikk hilst paa de for forste gang. Virka som en koselig familie jeg skal bo hos!
Etter gudtjenesten drog vi ut i byen og spiste mat. Jeg bestilte typisk ecuadoriansk mat. Det var ganske godt! Vi fikk ogsaa en omvisning i omraadet av mentoren vaar, Edel. Fikk bl annet se hvor postkontoret og spraakskolen ligger. Var ogsaa innom noen markeder og kikka. Kjopte meg ei indianerbukse og ei veske. Morro med marked!! Saa kjopte vi oss is....:)
Om kvelden fikk vi besok paa gjestehuset av ei ecudoriansk jente og veninda som vi traff i kirka. Ho har gaat paa Hedmarktoppen fhs i Norge, og kunne derfor norsk. Vi satt derfor aa provde aa lere endel nye ting av ho siden ho kunne baade norsk og spansk. Morro. Eieren av gjestehuset kom ogsaa innom. Vi skulle egentlig bare sporre ho om noe i forhold til oppvaksen:) hehe. Men ho ble altsaa verende resten av kvelden. Ikke saa lett aa komme vekk fra oss nei! Vi fikk laert oss endel nye ord den kvelden ja. Det spors bare hvor mye vi husker!!:)
Idag har vi ikke gjort saa mye. Har bare kikka litt her i byen. Traffiken er ganske vill, saa maa jammen vere oppmerksom naar en skal krysse vegen! Kl to skal vi paa middag til Edel, og snakke med ho om alt vi lurer paa... Det blir kjekt.
Temperaturen her kan dere jo se litt lengre nede paa sida her til hoyre:) ikke saa verst!
Jeg har det altsaa bra. Vet ikke enda naar jeg skal i vertsfamilien. Blir nok iallefall ikke for til torsdag. Kanskje seinere og.... Det var vel det jeg hadde paa hjertet naa.

Ingen kommentarer: